The Realistic of Micro Influencer

Todays, consumers have more choices of channels to receive information which lead to easier decision making processes, especially in selecting products. Furthermore, if the information comes from friend or acquaintance, the purchasing decision will be made much faster and easier. The feelings of admiring friend, acquaintance or influencer’s styles are clearly indicate that consumers choose to believe consumers themselves instead of the brand. Accordingly, Micro influencer becomes one of the interesting choice for advertising nowadays. Who are Micro influencer? Micro influencer is a consumer who has potential to comment and show their own interesting point of views naturally and influentially to public, which are considered to be the delicate way of advertising.

Using Micro Influencers to Successfully Promote Your Brand

It is obvious that having micro influencer results in consumers’ reliability. It greatly helps in influencing consumers’ thoughts. If the brand is searching for a person to help in expanding brand awareness, micro influencer could be that person. MIcro influencer could bring trust and engagement at once. Gaining trusts from customers leads to success, that’s the reason that brand should consider to hire micro influencer.

5 Reasons Why You Need Micro Influencer for Your Business

      1. They are able to create brand credibility. Since micro influencers don’t have much followers, they give more feelings of friends which the reviews will be more sincere and lead to more sharing.
      2. They are able to increase an engagement between brand and consumer. Because of the non-hard sell style of micro influencers which give more sincere feels and lead to more purchasing demands than the brand that over promote the products. Promoting by using Micro Influencer is the “word-of-mouth” style of advertising which is the effective way of building relationship with consumer.
      3. They are able to review variety types of products since they are general publics. It is a beneficial to the brand, since viewers will believe that they are actually using your products. The brand can select a micro influencer by their suitability in age, gender, or characteristic.
      4. They are able to increase the sales since viewers believe that they are real product users. They can help in influencing consumers to try or purchase the product by they natural ways of advertising.
      5. Promoting by using micro influencer costs lesser, but the result will probably be more effective. Accordingly, it would be better for the brand to understand how to plan and select the right micro influencer to boost the sales and grab more consumers’ attention.

Select Your Package


Post – Photo Album
Post – VDO Clip 2 minutes
Share Post
Campaign Creative
Post - Photo Album

โพสต์รูปหรืออัลบั้มรูปรีวิวแนะนำสินค้า 3-5 รูป เพื่อสร้างการรับรู้ของสินค้า

Facebook Influencers 5 ราย 8 ราย 12 ราย
Instagram Influencers 5 ราย 8 ราย 12 ราย
Twitter Influencers 4 ราย 4 ราย 5 ราย
Service Peroid (Months) 1-2 1-2 1-3
30,000 37,000 48,500
Post - VDO Clip 2 minutes
Share Post
Campaign Creative

โพสต์รูปหรืออัลบั้มรูปรีวิวแนะนำสินค้า 3-5 รูป เพื่อสร้างการรับรู้ของสินค้า

Facebook Influencers 5 ราย 8 ราย 12 ราย
Instagram Influencers 5 ราย 8 ราย 12 ราย
Twitter Influencers 4 ราย 4 ราย 5 ราย
Service Peroid (Months) 1-2 1-2 1-3
30,000 37,000 48,500

โปรโมตสินค้าผ่านคลิป Viral เพื่อกระตุ้นความต้องการซื้อของกลุ่มเป้าหมายให้มากขึ้น

Facebook Influencers 15 ราย 20 ราย 30 ราย
Service Peroid (Months) 1-2 1-2 1-3
40,000 47,000 64,000

แชร์โพสต์จากเพจของลูกค้ากระจายไปยังเพจของ Micro Influencer เพื่อกระจายเสียงของเราให้ดังขึ้น

Facebook Influencers 100 ราย 150 ราย 300 ราย
Service Peroid (Months) 1-2 1-2 1-3
25,000 35,000 65,000

นำเสนอ Big Idea และ Key Messages ที่สอดคล้องกับสินค้าเพื่อให้ได้แคมเปญที่โดนใจกลุ่มเป้าหมายมากที่สุด

Campaigns 1 แคมเปญ 3 แคมเปญ 5 แคมเปญ
30,000 78,000 10,000
See some of the examples